Nytt år och nya tankar

Äntligen har det börjat bli lite varmare. Inga super minusgrader som håller på att få elmätaren att gå upp genom taket. Nu är det bara -2 och det är rätt skönt faktiskt. Inga mygg, inga flugor och ingen svett pga av värmen.

Alma har varit halt och troligtvis blev det en sträkning i knäleden under nyårskvällen när alla tyckte det var roligt att kasta saker till henne. Det blev en dyr kväll med tanke på efterföljande veterinärvård.
Hon slutade med sin medicin i torsdagskväll och igår var ajg och tränade lite lydnad för förstagången på jättelänge.
Fjärren satt fint, rutan var ingen höjdare, ink m st-ligg gick kanon. Alma var rikigt på hugget och det var kul att träna. Men husse har ingen kondis. Mitt nya jobb har kört ner mig i en avgrund så nu är ett gymkort inhandlat. De öppnar ett nytt gym om två veckor här i Kalmar. Ska bli kul som tusan att komma igånga igen.
Säkert någon som säger att jag kan ut och springa men det går tyvärr inte pga en gammal knäskada så det är andra former som gäller.

Har suttit lite och tittat i tävlingskalenderna men det riktiga suget att få tävla har inte infunnit sig ännu. Ska villigt erkänna att jag har tappat mycket sug men jag hoppas det återkommer för det är roligt och träna hund. Träffa kompisarna och andra hundägare som är ute i samma syfte. Att träna och tävla. Jag har satt upp ett mål men just nu känns det som långt bort som tusan. Vet i tusan om jag uppnår det över huvudtaget men då får det bli med en annan hund kanske.
Har haft lite funderingar på att skaffa en hund till men jag har lagt det på hyllan för detta året iaf. Har man inte lust att träna en hund, så har man inte lust med två.

Idag blir det till att hjälpa kompisen och märka kalvar. Han har några köttdjur som ska märkas i örat och med tanke på vilka horn deras mammor har så är de inte och leka med. Här gäller det att vara snabb som en leopard, smidig som en gasell och ha en himla massa ögon i nacken för annars kan det gå illa. Hur f-n jag ska kunna vara smidig med tanke på min kropps hyda och att jag har gått upp en massa sedan jag flyttade ner från stora staden. Allt går om man vill.

Ha nu en bra dag


Kommentarer
Postat av: Veronika

Hej Magnus & Alma!



Nu är det dags att skriva lite igen, måste höra hur det går med er träning!



Kram Veronika

2010-01-29 @ 14:32:35
URL: http://veronikastjejsnack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0