Nu e det slut

Efter en lång och trogen tjänst har nu passaten alias pundarbilen gått sin sista resa.
I tisdags så var det ytterligare en kollisison och då drog Passaten sin sista suck. Lyckligtvis så kunde jag ta mig hem men reperationskostnaderna överstigen bilens värde så jag väljer att skrota bilen.
Efter dryga 33500 mil så är det slut.
Hon var en trogen följeslagare de sista 6000 milen. Först som väktarbil och sen som privatbil. I ur och skur, varmt som kallt så startade hon. Var med mig på mina resor genom Sverige. Såg ut som f-n men hon gick.
Jag har fått många kommentarer om henne men jag har inte brytt mig om de tråkiga. Hon var MIN och alla som kände mig visste när jag kom. Hon var unik. Väldigt unik

Jag återkommer med mer om Alma senare.

Nu ska jag sörja min bil. *ler*


Kommentarer
Postat av: "Döttra din"

Neeej, nu har jag ju ingen aning om när det är just du som kommer och hämtar mig =(

Får lära mig den nya bilen när den kommer in i ditt liv. Snart så åker vi, då får jag inte åka den fina väktarbilen nå mer snyft



Kram

2010-02-12 @ 10:47:44
URL: http://flummizann.blogg.se/
Postat av: Husse o Arek

Nu drar väl en och annan trafikpolis en lättnadens suck... Må bilen vila i frid!



Må gott!



Husse med familj

2010-02-12 @ 14:36:18
URL: http://arek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0