Allmänt

Hej alla glada

Det är ett tag sedan Alma och jag skrev något men skriver lite nu.
Bloggandet är inte lika kul längre. Har tröttnat men ska försöka skriva lite iaf någongång då och då.

Alma har utvecklas jättemycket sedan i somras. Hon har vuxit på sig i sitt självförtroende och inte mycket räds henne nu. Visst, det finns saker som kan bli mycket bättre men det kommer.
Vi har inte tävlat något sedan i juni men nu ska vi snart komma igånga igen. Den 25:e ska vi tävla på Botkyrka Bk i klassen lägre sök. Hon går jättebra i söket och det har verkligen lossat efter kennellägret.
Den 31 okt och den 1 nov har vi anmält oss till elitspår i Tollarp. Vi hoppas att få komma med.
Almas skyddsträning har gått framåt jättemycket. Känns jättebra. Hoppas kunna starta till nästa år.
Rapporten har vi inte kört så mycket då jag har varit upptagen men att jobba mycket, träna mycket sök och lydnad. 
Vi har även börjat träna in lydnadstvåans moment men är långt ifrån färdiga. 

Än en gång har vi flyttat. TYVÄRR. Mitt jobb i stockholm strulade rätt mycket och jag vantrivdes. Hade inte de arbetsuppgifterna som jag anställts för och de var riktigt snåla. Ville inte göra sakerna bra från början utan bara halvdant. Mitt humör, vilket kan explodera ibland, har också inte varit det bästa. Så efter att diskuterat med nära och kära så beslöt jag mig för att avbryta min provanställning, vilket de för övrigt ville ändra till en projektanställning.
Vi är nu tillbaka i småland igen. 
Jag fick frågan igårkväll om jag inte saknade Stora staden och hundträningen. Jo det gör jag men jag saknade mitt kära småland likamycket. 
NU finns det säkert de som tycker jag är en flyttnisse och aldrig kan bestämma mig. Tyck ni det. Jag har ingen högre önskan än att kunna bosätta mig vid en sjö/hav och kunna känna friden. 

Igår em så var ajg påväg över till Öland för att hälsa på en gammal kompis som jag inte sett på många månader. Denna resa skulle visa sig inte vara bra för min bil. Bilen är numera krockad, skadad och kanske dödsdömd. Min kära gamla väktarbil. Ölandsbron tog kanske dess liv. Det får vi reda på imorgon då verkstaden ska titta på den. 
Alma var kvar hos mina kompisar så hon drabbades inte av olyckan.
Här har man varit i stora staden ett halvår utan att man haft några problem i trafiken, så kommer man hem och det första man gör är att krocka. GRR, Man kanske skulle flytta upp igen ;)

Alma har gjort ett godkänt Mentaltest.
Dumpen var hon på och bet lite i, släden likaså. Figurraden sprang hon rätt igenom. 
Vid släden stod/satt hon i koppletslängd. Släden var inne på en halvmeter innan de bröt momentet och då hade hon bara tittat bort en snabbis, annars var hon fokuserad på släden hela tiden. 
Dumpen så lämnade hon mig och hoppade på den direkt när den kom upp. 


Ha en bra dag

Magnus o Alma 

Kommentarer
Postat av: Jonas

Hej hej!



Kul att se att du skriver lite igen.

Vilken flax att allt gick bra i krocken, ok kanske dödsdömd bil.. men inga personskador.

2009-10-11 @ 18:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0