Nu e det dags igen

Japp nu laddar vi upp inför ett nytt elitspår. Den 31 maj drar vi ner till Simrishamn och en ny tävling. Denna gången hoppas vi på bättre lycka än senast. Kommer vi bara iväg på upptagsrutan så ska vi nog hålla tiden får jag hoppas. Har även anmält till ytterligare 4 spår.

Alma och jag har tränat på lite här och imorgon ska vi ta ett nytt pass igen. Måste tyvärr jobba på morgonen men vi kör ett pass på em sen. Söndagen ska jag försöka få till  ett långt spår till Alma så hon får träna lite till på det. Uthållighet ska det visst kallas.

Nu till en efterlysning. Min kära Enna har bra fart i sökskogen, i spåret men hon är som en zoombie i lydnaden. Mat, boll, kam, lek, klicker och allt annat jag kan komma på men inget får henne att driva upp tempot och strävan efter att vilja vara på hugget för att lyckas och få sin belöning. Hon utför momenten men det finns ingen fart i det. Jag vill ha en hund som nästan går lite på klorna för att få sin belöning. Någon som har ett tips?

Tycker det är lite dåligt med kommentarerna här i bloggen men det kanske kommer nu ;)

Ha det gott folks

Mvh Magnus

Kommentarer
Postat av: Husse, Arek o Emo

Hallo Magnus!

Tråkigt att Enna inte är sugen på lydnaden. Min erfarenhet, dock begränsad,är att om hunden saknar intresse av någon belöning så är inlärningen svår. Ett ännu värre problem förutom att inlärningen går trögt är ju att det blir förbannat tråkigt att träna.... Nästa gång vi träffas så ska jag titta lite på Enna. Vem vet! Kanske kan Husse få lite fart på schakalen....



Må gott!

Husse

2009-05-16 @ 09:54:19
URL: http://arek.blogg.se/
Postat av: Pia Åberg

Hej !

Det var ett tag sen, hoppas allt väl med er där uppe. Lite trist om det inte är någon fart i Enna kanske hjälper med en paus där hon bara får följa med och titta och ha tråkigt när du och Alma jobbar, så kanske hon blir lite sugen igen.



Hoppas det ordnar sig på nåt vis i alla fall

Ha de gott/Pia

2009-05-16 @ 12:25:49
URL: http://doglady.bloggsida.se
Postat av: Marion

Hej!

Har en halvsyster till Enna. (samma mor) Hade lite samma problem med lydnaden när Dimma var i Ennas ålder. Hon gillade visserligen belöningarna, men ville inte vara med om nåt "lydnadstrams" för att få dem. Men nu börjar vi få en riktigt fartig och fin lydnad. Genetiskt borde du ha en hund som går på tårna i lydnaden. Jag har en morbror till våra hundar också. Och där är det fart så det räcker och blir över. Svårstyrd, men en härlig hund att träna. Så ge inte upp. Kanske hon är skendräktig?



Mvh Marion

2009-05-16 @ 12:35:18
Postat av: Magnus

Rätt roligt för idag när vi tränade så gick hon bättre. Tog ut henne före Alma idag och ska se om det funkar imorgon med.

Jag tror inte att hon är skendräktig. Visar inga såna beteende för övrigt. Den som lever fär se.



Mvh Magnus

2009-05-16 @ 20:04:01
Postat av: Tyrannosaurus Lexi

Hur har det gått? Tävlat idag?

2009-05-31 @ 18:16:17
Postat av: Britta

Vill ha mer uppdatering efter SMS:et igår kväll.

Du och Alma är riktiga stjärnor.

2009-06-15 @ 14:52:09
Postat av: Magnus

Hej



Då min dator har gått i sönder och jag endast kommer åt dator vid enstaka tillfällse så får i allt snällt vänta lite. Update kommer så jag har fått ny dator och har lite tid över.



Alma gjorde ett fint spår i söndags trots ösregn och skogspinnar.

Totalt fick vi 549p och helt utan nollor i prototkollet.



Berättar mer sen.



MVh Magnus o Alma

2009-06-16 @ 19:56:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0