Lite uppdate

Hej

Nu är det et tag sedan jag skrev och vi har haft fullt upp med annat. Vi har då flyttat och snart kommer våra egna möbler upp från Kalmar och det ska bli så skönt. Man måste passa på hundarna hela tiden. Vilket inte gick helt med en löptik.

Vi tränar på som vanligt och det funkar bra. Enna har kommit igånga med söket jättebra och skyddet med. Jag var lite fundersam på henne för hon ville inte kampa riktigt med mig men nu vill hon. Tar jag fram bitstocken så laddar hon på. Sandra har hjälpt mig en del och Enna laddar i i henne så det nästan smäller om det. Ska bli kul och se vad det blir av detta.
Alma har tränat spår, sök och skydd + en massa lydnad. Tyvärr så drabbades vi ar små sår på de översta trampdynorna som jag inte upptäckde direkt. Såg det först efter att jag undersökt henne när hon inte ville krypa riktigt. Nu är det läkt och hon kryper på som bara den. Lite för fort bara men det ska vi få styr på.
Uppletandet för Almas del har varit lite si o så med. Hon har gjort mycket fina uppletande innan men nu har hon dragit ner på tempot, vill inte gå fullt ut och "frågar" mig flera gånger på vad hon ska göra. Detta har då inte varit husse tillfreds och många funderingar har passerat huvudet. Jag har bra kört med föremål längst ut. Belönat mycker både med rösten och med köttbullar. Detta verkar ha hjälpt en del men vi får först vårt resultat när vi tävlar igen. Vilket vi förhoppningsvis gör den 9:e maj i Eskilstuna. Står som andra reserv.
På måndag ska vi förhoppningsvis träna skydd. Vi får se hur det går.
Den 6:e juni ska vi dra till Gotland igen. Enna ska göra MH och jag hoppas jag ska kunna ha röntgat henne innan dess.
Förhoppningsvis ska jag kunna starta Enna i appellen i höst och kanske hinna göra lägreklass med henne också.

Jag vet jag har hundar med en hel del motor i och det visar sig nu när man har blivit sjuk. De är rastlösa och vill hela tiden göra något. Från att tränas nästan varje dag ner till noll så märks det på dem. Mycket puffande och uppmärksamhets antydningar. Men de som vet hur illa en man blir när han blir sjuk vet att han blir totalt utslagen och pallar ingenting. Jag hoppas jag blir frisk tills måndag iaf. För då fyller jag år.

Kommentarer
Postat av: Husse, Arek o Emo

Hoppas du nu är frisk på din bemärkelsedag Magnus! Grattis och ha nu en riktigt bra dag!



Husse

2009-05-04 @ 08:56:15
URL: http://arek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0