Ett kort inlägg

Hej alla glad

En fortsatt glad midsommar

Tyvärr har min dator lagt av så jag kommer inte att skriva så mycket förrän jag fått tag i en annan. Här komer en kort berättelse om våra äventyr.

Alma och jag är nu åter ensamma. Enna har flyttat tillbaka till Gotland och visst saknar man henne men det är ändå ett rätt beslut jag fattat. Jag känner det.
Enna saknade en del av det jag vill ha som en avelstik och jag såg då att det var bäst att någon annan kan ha henne.

Alma har tävlat på nu några veckor och vi har åkt längs hela landet känns det som. Från Simrishamn till Härnösand.
Alma har gjort bra resultat och något mindre bra.

I Simrishamn så kom vi runt spåret med bara fyra pinnar och ett slut. Svårt var det i den torra bokskogen men vi tog oss runt. Lydnaden var bra. Kommer inte ihåg i skrivande stund vad vi hade totalt men jag tror det var 496p.
I Eskilstuna så lurade hon iväg mig på världesspår. Jag stängde stegräknaren på 2700 steg och vi var endast två minuter över tiden. Med 6+ slut.
Vidare till Härnösand och med 5+slut så gjorde vi ett dåligt resultat men jag var nöjd ändå att vi tagit oss runt spåret och inget bakspår. Slutade på 477p. Vi nollade uppletande. En riktigt svår ruta var det.
Dagen efter var vi i Timrå och spårade. I hällande ösregn och mycket vind så tog vi oss run t spåret. Kändes som en hel evighet att koma till slutet. Med skogspinnar i spåret vilket vi aldrig haft innan så fun kade det. 6+ slut och vi var med.
Efter en platsliggning och lydand så kändes det jättebra. Alma gjorde den bästa lydnaden med 246p. Totalt slutade vi på 549p och för första gången i elitklass så var vi utan nollor i protokollet.
Vi slutade totalt tvåa och jag var himla nöjd med vårt dag. Trots ösregn.
Denna dag skulle även vara en liten drabbning mellan mor och dotter. Tyvärr så gick Jessi in bland björn och matte vald att bryta. Fullt förståligt. Vem vill slåss med björnar under spårarbetet. Vi får förhoppningsvis en ny match en vacker solig dag.

Nu har vi en tävling kvar innan ett litet tävlingsuppehåll. Den 28:e drar vi till Kumla och tävlar. Sen vidare till Tånga hed för en träningsvecka i skyddets tecken.

I höst ska vi försöka bli uppflyttade i söket och om vi hinner även skyddet. Håll tummarna

Jag vill pasa på att tacka Magnus o Eva för uppbackningen och login under vår helg hos er. För att ni har fött upp den mest underbar hund och gett mig förtroendet att ha henne.

Ha en bra helg så hörs vi längre fram i tiden

Magnus o Alma

Kommentarer
Postat av: Tyrannosaurus Lexi

549p var riktigt bra!



Ha det bra så ses vi senare i sommar!

2009-06-20 @ 19:44:05
Postat av: Siv å Pärra

Instämmer med föregående, Alma gjorde ett bra jobb i ovädret! Nu är vi hemma i Gällivare igen och gnetar på med lydnaden... Lycka till på resterande tävlingar, jag tror på strålande resultat!

2009-06-23 @ 10:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0