Utkast: Idag har ...

Idag har jag varit och tränat Alma på lite uppletande. Sandra var med och hon fick gå lite spår som jag lagt ut till hennes malletik.
Uppletandet med Alma gick bra. Hon hittade alla fyra föremålen och jag  var nöjd. Hon har fortfarande lite tugg nar hon ska apportera det sista men just nu lägger ajg mer krut på att hon ska hitta och tycka det är roligt med uppletande.

Den 28:e var vi och tävlade ett nytt elitspår. Varmt var det och jag hade flera gånger tanken på att bryta men rätt som det var så hade vi gjort allt. 528p fick vi ihopa men Alma var jättetrött. Hon visade det tydligt på lydnaden. Hon var inte riktigt med men gjorde ändå ifrån sig bra. '
Spåret gick bra. Tyvärr bakspår men fullt i själva spåret. Hon skrämde upp en tjäderhöna och alla tre blev rädda. Jag hoppade till men sen spårade vi vidare som inget hade hänt. Bara 2-3 m längre fram låg en pinne så det blev en bra belöning för att hon tagit upp spåret igen.
Senare på kvällen drog vi vidare ner till Tångahed och träningsläger.
4 dagar skyddsträning skulle det bli. De andra började redan på söndagen men jag gled in på kvällen.
Var härligt att få träffa gamla kompisar som man inte sett på jättelänge.
Alma började lite försiktigt på måndagen och em passet var hon trött. Efter en natts vila så var hon på hugget. Var en märkbar skillnad på henne.
Onsdagen gick hon riktigt bra. Både i korg och ärm. Vi har en del kvar men om allt går som jag vill så kommer vi ut i höst i skyddet och det skulle vara skoj. Jag känner verkligen för att börja tävla i det.
Torsdagen så körde vi lite lydnad och bara tog det lugnt. Det var fortfarande jättevarmt ute. Husse var inte så fräsch då värmen tar hårt på mig.
På vägen hem stannade vi till hos Uffe o Kerstin och kollade in valparna. Små pirayor.
De är som tur är sålda allihopa så man kunded med gott samvete åka därifrån :)

Sen vi kom hem från Tångahed så har vi bara tagit det lugnt Alma och jag. Kört konditionsträning och bara varit.
Var i lördags och tittade på en rapporttävling. Var intressant och se. Har aldrig sett en innan. Kunde vara kul att prova med Alma. Hon har ju sin moster Jolly att brås på. Jolly har varit årets rapport hund flera gånger och även tävlat SM.

Nu ska vi träna sökmark övningar i morgon söndag och sen nästa helg drar vi till Sundsvall igen för Kennelläger.  Ska bli skoj att komma upp och hårdträna igen.

Hasta la

Kommentarer
Postat av: Tyrannosaurus Lexi

Ses snart! =)

2009-07-11 @ 14:22:29
Postat av: Husse o Arek

Hallo Magnus! Du och Alma kör verkligen hårt. Såg även att du tänkte lägga ett "ryss-spår" till oss och det ser vi fram emot...



Må gott!



Husse

2009-07-12 @ 10:47:55
URL: http://arek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0