Djä.. påfund

Som rubriken beskriver så har det gått emot mig igen. Nja inte riktigt men ändå.
Fredagen tillbringades hemma då vänster armbåge hade fått en inflamation och det skulle vilas. De som känner mig vet att jag inte kan vila en hel dag utan jag ligger i feber och andra större sjukdomar.
När eftermiddagens rastlöshet satte in som värst så tänkte jag att om jag tar en runda med Alma och ser om jag hittar lite kantareller. Hade fått tips om ett fint ställe och det var förvisso brant men skit samma. Jag är ju en bergsget *not*
tog en liten påse och Alma sen gick vi iväg. Här skulle plocklas stora fina kantareller som växte som gula oaser i skogen. Såg den inre synen framför mig när jag började bestiga denna fina branta kulle.
Rätt som det var så hittade jagf ett par fina SMÅ svampar som växte så fint. Det gör de inte mer. JO i min mage.
Efter knappt två timmar så har jag tagit mig runt, uppför och nerför kulle. Resultatet blev endast de två svamparna. Hur f-n kan man tro att man ska hitta en massa svamp när man inte går ut i skogen och plockar mer än vart 10:e år. Helt nya marker som man inte känner. Lita på att andra talar om sina fina svampställen. Nej det gör de ju inte och jag gör det inte heller om jag skulle hitta ett där det växer en massa fin svamp. Hur kan man då förvänta sig att hitta någon svamp.
Nej jag ska hålla mig till det jag kan. Köra hjullastare och träna hund.

Alma då. Jodå det är hon som håller ställningarna hemma. Hon som håller husse på rätt sida i sitt humör.
Vi har nu kört ett pass sök, lite uppletande och lydnad.
Idag var vi i skogen och körde uppletande. Vallade en korridorr med fyra föremål ut på en linje. Målet med denna övn är att hon ska kunna gå flera gånger i rad om jag så vill för att hitta föremål. De ser bra ut men det krävs mer träning.
Vi ska försöka få tid till att träna detta under veckan som kommer. Kennelläger hägrar. Helt underbart att få komma upp till Sundsvall igen.
Tur att man bor närmare nu.

Ha det gott allt folk så hörs vi framöver.

Kommentarer
Postat av: Marita

Hej på dej! Känner igen mig när det gäller kantarell-letandet.Folk säger att dom hittar dom små gula på alla möjliga ställen.Men när jag får för mig att leta efter dom så lyser dom med sin frånvaro.Därför plockar jag dom i grönsaksdisken i affären i stället.Däremot finns det massor av blåbär här i skogarna och dom hittar jag faktiskt.Zeazar hittar också dom,han lägger sig mitt i riset och äter för fullt så nu är han verkligen en stor björn.Bägge hundarna har fått 1:a pris i öppen klass viltspår nu så nu behöver dom bara 2 första pris till var sedan är dom viltspårschampions båda två.Ha det bra/Marita och vovvarna.

2009-07-19 @ 15:03:33
Postat av: Husse o Arek

Hallo Magnus! Vi var oxå ute och letade svamp idag. Hade bara ett par timmar på oss, men det blev ändå en ICA kasse fullproppad med kantareller....



He!He!



Må gott!

2009-07-19 @ 21:14:25
URL: http://arek.blogg.se/
Postat av: Suzz

Nackdelen med att vara närmare Sunsdsvall är att det är längre till Österlen ;)

2009-07-27 @ 16:11:02
URL: http://suzzter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0