Det är med tårar jag skriver detta

Hej alla glada

Med tanke på rubriken så funderas det i stugorna om vad som hänt. Inget allvarligt har inträffat.

Men det är med glädje jag skriver att vi ÄNTLIGEN HAR BLIVIT UPPFLYTTADE till ELITKLASS


Med 496p klev vi upp i högsta klassen och nu äntligen kan satsningen på SM starta på allvar.
Jag var inte på värsta hugget när jag gick upp imorse kl 5.00
Nej ajg ringer och lämnar återbud tänkte jag men hur som så var jag helt plötsligt påväg till Simrishamn. En bra klubb. Blev uppflyttad där för ett år sedan. :)
Väl framme så möter man  Birgittas glada min och välkomnade. Alltid lika roligt och få ett varmt välkomnade.

Vid lottningen så drog jag nr 5. Fick komma ut med första rundan av bilar. Skönt för solen hade börjat värma marken och frosten började lätta från marken.
Alma visste vad det rörde sig om när jag plockade fram spårsele och lina.
Kom upp till rutan och med liten fundering av var spåret gick från tävlingsledaren så fick jag tillslut påsläppspunkten.
Alma hade redan då koll på spåret. Jag visste med rätt så säkert vart spåret hade sin rikting. Fanns liksom bara ett håll.
Ett bra upptag och ett snabbt spår på 14 min. Tyvärr så hade vi bara 6+1 med oss men skit samma. Vi fick fortsätta.

Uppletandet var inte så lysnade men vi fick iaf 3 föremål. Betyg 5,5-7
De tyckte att hon inte gick ut riktigt på djupet. Måste träna mycket mer på det

Så kom då platsen och den brukar inte vara några problem och det var den inte idag heller. Full pott

Sen kom då lydnaden.

Nja det finns och putsa på och träna mycket mer på.

Följande betyg fick vi:

Fritt följ: 7,5-8
Ink m ställande: 7,5-8,5
Framåtsändande: 5,5-5,5
Kryp: 8,5-8
Ljudgivning: 5-5
Apportering tungt föremål: 8,5-8,5
Hopp över hinder: 8-8 

Totalt: 217,5p

Som sagt totalt fick vi 496p

Då ajg såg detta på resultattavlan så blev jag tagen, fick en lite tårar i ögonen. Jag var så himla tagen. JAg hade äntligen lyckats ta mig till Elitklass. Ett stort mål. Nu har jag bara ett mål kvar med Alma i spåret. SM 2009 el 2010. Jag vill och jag ska försöka ta mig dit.

Ha nu en underbar vecka. Jag ska njuta av detta och flytta färdigt.

Kommentarer
Postat av: Tyrannosaurus Lexi

GRATTIS MAGNUS OCH ALMA!!

Bra jobbat! Weeehoo!!! =)

2009-02-28 @ 20:56:34
Postat av: Magnus & Eva

Ett stort, stort GRATTIS från mycket stolta uppfödare!



Tänka sig!! Tyrannens första elithund!!!!



Hurra, hurra, hurra, hurra!!!!!

2009-03-01 @ 01:01:19
URL: http://tyrannens.se
Postat av: torulf

GRATTIS !!!!!!!!!!!

SNYGGT JOBBAT!!!!!

Glöm nu inte o ge alma ett stort tuggben som vi sa på telefon,

2009-03-01 @ 10:18:40
URL: http://avigearvak.blogg.se/
Postat av: Husse o Arek

Grattis Magnus o Alma! Mycket bra jobbat!



Husse

2009-03-01 @ 18:13:04
URL: http://arek.blogg.se/
Postat av: Britta Aasvold

Grattis till er. Bra jobbat.

Du och Alma är ett riktigt team.

2009-03-04 @ 14:02:25
Postat av: Anna och Niklas

Grattis till uppflyttningen! Nu e det bara att tuta och köra.

2009-03-05 @ 10:42:29
URL: http://freewebs.com/wildashundar
Postat av: cecilia

Grattis säger Pussgurkan och jag! Var går SM 2010?

2009-03-11 @ 07:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0