Hon är ändå lite grym

Alma har idag varit ute och spårat. Kände att hon behövde ha lite spår och inte bara lydnad.
Jag hade lagt ett spår ute på ett dåligt uppkommit sädesfält. Hade även lagt lite korvbitar i spåret för att försöka få henne mer koncentrerad i spårkärnan. Såg ut i slutet som det hjälpt lite. Om inget annat så dämpade hon sig lite. Ska köra så här ett tag nu för att få henne mer in i kärnan. Jag tycker vi missar pinnar på tävlingarna just pga detta.
Har ett tag lagt lite krut på lydnaden och framförallt "rutan", "fjärren". Har även börjat köra in hoppapportering. de två första går riktigt bra och hoppapporteringen kommer säkert med.
Under veckan så filmade jag Alma och det var intressant att se hur det ser ut från sidan. Ska försöka lägga upp det på nätet senare.

Förra veckan så körde jag lite hårda spår och uppletande på en gräsmatta. Uppletandet var inte planerat men jag tappade en liten hylsa från en startpistol. Ville inte att ett litet barn skulle hitta den och få den i halsen. Brr vilken hemsk tanke, så det var till att plocka fram Alma och be henne leta upp den. Kan säga att hon hittade den. Den hade hamnat under ett löv.

Har suttit och tittat lite i tävlingskalendern och det är många tävlingar som man vill åka på. Jag tror att tävlingsåret börjar i Sävsjö i början av februari med lydnadstvåan. Ska testa och se hur det går. I brukset blir det lite elitspår under mars till maj.


Har även en liten efterlysning:
Min goda vän Suzz har 8st rottweilervalpar kvar. Känner ni någon som vill ha en valp så skriv en kommentar så förmedlar jag kontakten eller kolla denna länken 
http://www.blocket.se/simrishamn/Rottweiler_valpar_SKK_24527818.htm?ca=23_13&w=0. Valparna blir 8v den 19dec men hon kan hålla dem tills efter helgerna om så önskas. Priset är ändrat till 8000:- sek

ha det gott





Kommentarer
Postat av: Suzz

Valpuppfödaren tillägger att det sänkta priset dock endast gäller tikvalparna... den kvarvarande hanen kostar fortfarande 10 000 :)

2009-12-12 @ 14:28:33
URL: http://suzzter.blogg.se/
Postat av: Nettan/Rixi

Tjingeling=)

Vill bara önska

God Jul Och Gott Nytt Hund År 2010

2009-12-16 @ 22:58:07
URL: http://www.rixdivanskennel.se/
Postat av: Husse o Arek

Hallo Magnus! När du ändå kollar tävlingskalendern så kan du ju se till att lägga in en av dessa i Stora Staden. Då ska du få dricka lite gott kaffe ur en Djurgårdsmugg....



Husse

2009-12-20 @ 13:06:55
URL: http://arek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0