Update

Nu äntligen har jag satt mig ner för att skriva. Detta är då lite lika enkel som för då mitt internet har havererat ytterligare och jag nu fruktansvärt missnöjd har beslutat mig för att byta bolag.

Då det har gått en tid sedan jag skrev så har mycket hunnits med. Kennelläger, sökträningar, spår, rapport, skydd samt en del lydnad för Almas del. Anmälan till söktävling har skickats och vi har kommit med men nu har ju löpet kommit igånga så det blir ingen tävling. Ska anmäla till en annan istället som ligger en vecka senare så vi hoppat på att den ska gå bra.

Vårt liv bestor just nu i att arbeta, arbeta och åter arbeta. Minen jag fick från Alma i morse var ingen rolig. Hon hade lagt huvudet på golvet och nästan såg ledsen ut när jag gick. Lovade dyrt och heligt att vi ska träna ikväll. Har ännu inte kommit iväg men det blir snart.
I helgen hann vi med två sökpass och det var roligt att få helt nya figgar och Alma gick bra. Hon hade lite problem med att ta sig upp för ett berg men hon löste det till slut. Med fem figgar och tre tomskick var jag nöjd med hennes insats trots löp. Söndagen gick med bra och det kändes riktigt bra att få åka hem och vara nöjd.

Vi kommer nu att ha en hektisk period framför oss med mycket arbete då skörden har dragit igånga här uppe vid stora staden. Jag hoppas få lite tid över att träna annars får det bli som det blir. Hon vilar sig iform.

Nu ska vi snart få en hel helg ledig då Alma ska bo hos min brorsdotter medans jag ska roa mig på ett bröllop.

Hasta la vista




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0