Det går framåt

Nu har Fenja varit här nästan två veckor. Det har varit ömson sol ömson regn. Hon har en otrolig energi och det är full fart hela tiden tycker jag.
Hon har "landat" mer och mer eftersom tiden har gått. Bara denna veckan har hon träffat många nya människor och det har varit rakt fram och hälsat på dem. Inga tveksamheter. Det är bara till husse hon inte vill komma när han står vid bilen. Då får man oftast hoppa in i buren och det är inte roligt. Alma hoppar in gladeligen så det är inga problem.

Igår när jag var i skogen och snitslade stickvägar till skogsmaskinen så var hundarna med. Tycker det är perfekt när de kan leka i skogen och springa där vi kört med maskinen så blir det en massa ris. Då  kan de springa genom det och träna sina muskler. Det är fullfart på båda två hela tiden.
När vi hade varit ute i nästan två timmar så hade Fenja något som liknade min hanske i munnen och sprang rundor med. Kännde snabbt i ficka och de var bort. Kallade på henne och hon kom och visade stolt upp sitt hittegods. Jag fick handsken och sen skulle vi leta upp den andra handsken med. Hade sån tur att den låg inte så långt från mig. Fenja hittade den och tog upp den med. Duktig Fenja.
På kvällen var vi på brukshundsklubben i Nybro och tränade. Alma gick jä... bra. Hon har inte gått så bra på jag vet inte när. Stegförflyttningar och vändingarna satt fint. Inkallning med ställande gick kanon. Hon var laddad. Kul var det iaf.
Fenja var med ute och det börjar släppa lite nu. Hon klarar att sitta och ligga kvar några sekunder. Jag klarar till och med gå ett par steg ifrån henne. Känns bra.

I helgen så ska vi hinna träna sök och förhoppningsvis träna lite spår med. Blir fullfart för att hinna med allt. Ann ska flytta från sitt rum och in i mitt hus. Sen på tisdag drar hon till Skellefteå och ska vara uppe till efter nyår. Hon saknade sin pojkvän.

Nästa vecka ska jag jobba eftermiddagspass. Har börjat köra skogsmaskin nu. Riktigt kul är det.
Jag har inte kört på över tre år och jag är förvånad över hur fort man kommer in i det igen. Tog kanske bara ett par dagar innan jag kunde alla knappar och hur spakarna funkade. Klart jag har kört i ca 5 år innan då ngt måste ju ha fastnat.
Nästa helg så ska jag jobba på gamla jobbet. Blir hela helgen + att jag ska jobba julhelgen.
 
Passaten har varit på besiktning och det var inga stora saker att fixa. Trodde det skulle vara mycket värre. Tillskillnad från min gode vän i stora staden som inte har tur med sin gamla volvo.
Så till verkstaden med den. Så jag slipper skruva på den.

Just nu har jag två utslagna hjältinnor här. En i soffan och den andra bakom spinnrocken.


Ha det gott

Magnus, Alma och Fenja

Kommentarer
Postat av: Britta Aasvold

Jobba inte ihjäl dej. Duktig Fenja förstod i lördags att hon tycker det är kul att bära saker.



Britta

2008-12-14 @ 11:52:16
Postat av: torulf

lycka till med nykomlingen

2008-12-15 @ 15:07:42
Postat av: Husse

Hörde jag någon nämna min fina Volvo? Något om reparationer? Nu har ju inte Volvon varit på verkstan på över 2 veckor, så nu har det nog vänt....



Ha en God Jul nu Magnus, Alma o Fenja!



Husse

2008-12-17 @ 13:41:12
URL: http://arek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0