Hinner inte riktigt med

Husse han hinner inte riktigt med allt som han vill. Han skulle behöva 24 timmar med ljusa timmar.
Jag håller på att byta jobb och detta medför att man måste komma in i rätt tider igen. Innan hade jag många fria dagar men nu är det bara lördag och söndag fritt. De får sina rundor i skogen och som tur är kan ajg ha dem med mig på jobbet. De får busa av sig när vi snitslar stickvägar. Igår var jag ute och la varit spår till dem. De var överlyckliga. Alma viftade på svansen hela tiden fram till spåret. Var bara korta spår men de fick jobba lite iaf.
Känner att jag skulle behöva ta tag i Fenjas lydnad men som sagt tiden räcker inte just nu. Blir lite bättre efter nyår då blir det lite bättre med tid. Slipper jobba på två arbeten samtidigt.

Om helgerna så har vi börjat träna sök med Fenja. Alma får träna mycket på dolda figuranter. Köra tom slag. Hålla ut i skallmarkeringar och hon älskar verkligen sitt uppdrag. Full fart hela tiden. Ska se om vi inte kan få till en tidig tävling i söket till våren. Hade varit gott och kunnat vara uppflyttad.
Igår så var vi ute och spårade. Det gick bra för båda hundarna. Fenja fick ett lite längre spår och Alma ett lite klurigare.
Alma fick ta upp sitt själv och det gjorde hon bra. Efter ett kortare spårarbete så hade ajg stannat vid en bäck. Tanken var att jag skulle hoppa över men det var lite för brett. Vände och fortsatte ner en bit till innan jag hoppade över. När Alma sedan kom så brakade hon över bäcken men fann inget och tillbaka igen. Sen när hon kom till den riktiga överhoppet så ville hon inte hoppa över. Trodde inte att det var spår på andra sidan utan först efter en stund. Då brakade det iväg igen. Ca hundra meter till innan slutet och bollen kom.



TILL ALLA LÄSARE

EN RIKTIG GOD JUL o ETT GOTT NYTT ÅR


önskar

MAGNUS, ALMA o FENJA


Kommentarer
Postat av: Britta Aasvold

God Jul på er alla i flocken



Britta

2008-12-22 @ 11:13:08
Postat av: Anonym

god jul och gott nytt år önskar vi i halmstad

2008-12-22 @ 22:50:34
Postat av: Tyrannosaurus Lexi

Är det här bloggen finns?



Den bara försvann innan.....



God jul och gott nytt år på dig!

2008-12-23 @ 18:44:24
Postat av: Husse o Arek

God Jul och Gott Nytt År!

Det önskar vi 08 djävlar Magnus, Alma och Fenja.



Må gott!

2008-12-24 @ 21:40:37
URL: http://arek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0